søndag 28. februar 2010

Nytt liv til spisestuestolene

Jeg har lenge hatt lyst til å fornye trekket på spisestuestolene våre (det er nok vanskelig å skjønne... ;-)). Spisestuen er arvegods etter min mormor og morfar. Jeg vurderte en periode å male det hvitt, men etter å ha fått hvitt høyglans kjøkken er jeg glad for at de forble umalt. Jeg synes det er stilig å bryte det litt. Spisestua er i flammebjørk og setetrekket er de originale fra de kjøpte spisestua etter krigen.

Jeg vurderte litt å ha rødt Marimekko stoff på stolene, men har nå valgt ut et stoff fra Designer Guild som jeg tror blir veldig fint. Gardinbutikken Poulsson i Tønsberg har hatt jubileum, så da er det best å få med seg rabattene!

I butikken falt jeg veldig for dette stoffet, Cascina Camellia, men da jeg kom hjem synes jeg det ble litt "kjedelig" mtp at stolene hadde et tilsvarende stripete trekk i dag.


Men denne Rochester Cyclamen kommer til å bli kjempe lekker på setene. Ja, ja, pyttsann så matcher det ikke min røde KA, men det får heller stå til!!



Hva tror du?

Ha en flott kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir veldig glad for en liten eller stor kommentar.
Klem Anette